Методичний портал

СТУДІЯ «ШКОЛА ЮНИХ ЖУРНАЛІСТІВ» - ТЕХНОЛОГІЇ ВИРОБНИЦТВА ШКІЛЬНИХ НОВИН

Нові друзі, корисні знання, реалізація творчих планів та ідей, знайомство з цікавими та відомим людьми, зйомки програм, інтерв'ю, підготовка репортажів та сюжетів, участь у конкурсах і фестивалях - все це та багато іншого учні школи №11 міста Бердичева отримують, ставши учасником «Школи юних журналістів» (тележурналістика), організатором і керівником якої є вчитель музичного мистецтва та художньої культури - Драган Олександр Васильович.

Метою Школи є розвиток творчого потенціалу та виховання громадської активності учнів, а також допомога у виборі майбутньої професії через надання учням можливості отримати практичні навики роботи у сфері журналістики. Ця школа сприяє професійній орієнтації підлітків. Завдання школи навчити дитину правильно користуватися фотоапаратом, відеокамерою, і вмінню брати інтерв'ю і писати грамотно новини. А також надати вміння спілкуватися з людьми, шукати інформацію, бути сміливішими в діях, що знадобляться в житті. Озброїти учнів сукупністю знань про принципи журналістської діяльності, особливості журналістської професії, а також про професії що мають безпосереднє чи опосередковане відношення до медіа сфери, вивчити основи соціології та журналістської творчості, формувати навички журналістської майстерності, комунікативні компетентності та отримання первинного професійного досвіду та початкової професійної орієнтації; формувати практичний досвід створення шкільного телевізійного видання, практичні уміння та навички у вирішенні різноманітних завдань, набуття відповідних знань, навички колективної діяльності та діалогового спілкування, сучасного світосприйняття, активної життєвої позиції.

Навчальний компонент «Школи юних журналістів» передбачає індивідуальну та командну роботу, а найголовніше - це застосування отриманих знань на практиці. Заняття допомагають дітям розібратися, що таке витримка, діафрагма, чутливість, різкість, фокусування, баланс білого, експозиція. Учні дізнаються секрети, чому небажано знімати в автоматичному режимі, вивчать налаштування своїх фотоапаратів. Детально ознайомляться з таким жанром зйомки, як репортаж. Окремо буде присвячене заняття редагуванню з допомогою комп'ютерних програм.

Цікаво вивчаються особливості відеозйомки: як правильно знімати «з руки», щоб не було тремтіння, навіщо потрібен штатив при зйомці відео, як розміщувати в кадрі людину, з якою йде інтерв'ю, як компонувати відеосюжет. Правила чергування загальних, великих і середніх планів зйомки. Ряд занять присвячені ознайомленню з програмами відеомонтажу.

Учні дізнаються про текстові жанри в журналістиці: інтерв'ю, новина, стаття, розслідування. На заняттях розглядаються такі питання: як знайти тему, що таке компетентна особа, як складати питання для інтерв'ю, як домовлятися про зустріч, як брати коментар, як провокувати давати коментар, як входити в довіру. Важлива частина журналістської роботи - правильна структура подачі тексту. Учні дізнаються, що таке заголовок, як його придумати, що таке «Лід» і основна інформація, «піраміда» подачі новини. Як не треба писати новини. Кінцевий результат школи: презентація робіт учнів. Випуск новин, відеосюжетів.

«Школа юних журналістів» - це неоціненний практичний досвід, корисні навички та вміння, цікаві знайомства, нові друзі.

Мета студії «Школа юних журналістів» (тележурналістика) створити умови для оптимальної соціальної та творчої самореалізації особистості, інтелектуального самовдосконалення; формувати медіа культуру у профільній орієнтації учнів та стимулювати їх активність у пошуках професії; вивчити основи журналістської майстерності. Перспективною метою є підготовка учнів до співпраці з міськими, обласними, державними ЗМІ та можливому обранню журналістики як майбутньої професії. Матеріл подається у практико-орієнтованій формі. Форма організації - модульна, за метою навчання - прикладна, оскільки орієнтована на професійну освіту випускника в галузі журналістики, а також на вироблення актуальних навичок та вмінь. Прогнозований результат навчання за програмою є створення шкільного періодичного телевізійного видання з можливим його використання у навчально-виховному процесі; створення учнями свого портфоліо; засвоєння учнями теоретичних та практичних знань, умінь та навичок журналістської діяльності.

Програма курсу «Школа юних журналістів» складається з трьох розділів. Навчання здійснюється з урахуванням вікових та особистісних властивостей учнів.