Методичний портал

Методичні рекомендації до виконання лабораторних робіт

1. Оцінити фотознімки своїх товаришів за такими критеріями: авторський задум, задача автора, мета, відбір того, що увійшло в кадр, ракурс зйомки, відповідність обраному жанру. Пригадати критерії оцінки фотознімка. Кожну фотографію проаналізувати згідно з критеріями. Особливу увагу приділити визначенню жанрової приналежності знимка.

2. Використання логічних наголосів, інтонації, темпоритму, артикуляції при вимовленні позакадрових текстів перед мікрофоном. Записуючи в студії текст перед мікрофоном, звернути увагу на використання всіх зазначених засобів. при аналізі аудіо запису група аналізує кожен текст з точки зору правильного або неправильного використання цих засобів.

3. Визначити параметри монтажу екстрених подій у переглянутих в ефірі новинних сюжетах. Є певні особливості в подачі екстрених новин. Визначити, як новини цього виду відрізняються від інших за допомогою певних прийомів монтажу.

4. Після відвідування події моделювання за схемою оперативного репортаж. Припускається, що, перебуваючи на події, кожен учень здійснив збирання матеріалу. Необхідно змоделювати за схемою(яку складали раніше) саме оперативний репортаж. Пам`ятати, що для такого сюжету не треба заглиблюватися в тему, а треба точно, достовірно і правдиво розповісти про події.

5. Моделювання інтерв`ю з використанням якісної та кількісної функцій. Врахувати, що якісна функція використовується тоді, коли треба у співбесідника дізнатися про думку, а кількісна-про факт або обставини події. За однією темою або подією необхідно змоделювати два інтерв`ю з різними функціями.

6. Моделювання інтерв`ю у прямому ефірі. Складність завдання полягає в тому, що нічого не можна почати з початку або сказати ще раз. Треба виходити із складного положення за будь-яких умов. В навчальних цілях цей «прямий ефір» буде записано на плівку для подальшого аналізу.

7. Силует-інтерв`ю. Випадки використання такого виду інтерв`ю. Зйомка в студії. Мати на увазі, що цей тип інтерв`ю використовується у випадках, коли треба приховати зовнішність людини. Важливо знати: при зйомці це можливо зробити, використовуючи контрове світло, при монтажі-за допомогою спецефекту.

8. Вправи: робота з мікрофонами різних типів під час інтерв'ю в студії та за її межами. Ця вправа дає можливість пристосуватися до мікрофонів-шнурових та радіо мікрофонів-різних типів. Звернути увагу: різні мікрофони потребують різної поведінки репортера при зйомках стенд-апів та інтерв`ю.

9. Кожна з 2-х груп вигадує сюжет події і розігрує цю подію перед іншою групою. Завдання: спостерігати подію, потім описати її. Місце проведення пропонують самі студенти. Ситуація повинна бути зрозумілою без додаткових пояснень. Доцільно використати зовнішній конфлікт. Потім в аудиторії описати те, що побачили і почули.

10. Моделювання прямих включень з місця подій у новинному випуску. Завдання виконується у навчальній студії. Це складне завдання. Ведучий в студії заздалегідь одержує від репортерів теми їхніх включень, розподіляє їх в певному порядку. Репортери знаходяться поза студією і орієнтуються за командами оператора (який через гарнітуру одержує ці команди з режисерського пульту). Репортери мають право залучати співбесідників. Це імітація прямих включень в новинний випуск, тому нічого не можна повторити. Виконання вправи потребує чітких дій і великої уваги з боку всіх учасників. Паралельно ведеться зйомка з метою подальшого виконання завдання.

11. Творча відеоробота: підготовка повноцінного випуску новин. Розробка концепції передачі, визначення формату, хронометражу сюжетів. Визначення тематики, знаходження інформаційних приводів. Зйомка сюжетів різних жанрів. Запис синхронів та стенд-апів. Перегляд відзнятого матеріалу, розшифровка синхронів, складання монтажного аркушу вихідного матеріалу. Пошук архівних кадрів, ілюстративного матеріалу. Написання сценарію кожного сюжету та сценарного плану всього випуску. Начитування позакадрових текстів. Запис всього матеріалу в комп'ютер. Здійснення монтажу кожного сюжету. Знаходження дизайнерського стилю для титрів та субтитрів. Титрування кожного змонтованого сюжету. Зйомка в студії ведучого новин з лідами (текстами представлення сюжетів). Верстка випуску новин за виробленою концепцією. Перегляд та аналіз готового інформаційного випуску. На цю роботу виділено багато часу, але всі етапи її виконання потребують оперативних дій. Важливо працювати в команді на кінцевий результат.