Методичний портал

ШКІЛЬНА ТЕЛЕЖУРНАЛІСТИКА - ВИД ТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Той факт, що засоби масової інформації формують громадську думку, давно вже не підлягає сумніву. Отже, ми повинні прийняти, як реальність і той факт, що mass media впливають і на нашу індивідуальну свідомість, і тим більше впливають на формування особистості підлітка. Ми не можемо захистити підлітка від щоденного впливу інформації, яку він отримує з радіо- і телепередач, преси та мережі Інтернет. Але ми можемо навчити його способам критичного осмислення інформації, розуміння структури інформаційного журналістського тексту, що допоможе йому, зрештою, критично ставитися до цієї інформації.

Першим кроком на цьому шляху стало створення у 2015 році і успішна робота студії «Школа юних журналістів» (тележурналістика) для учнів 8-11 класів загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №11 міста Бердичева.

Курс призначений для того, щоб дати школярам уявлення про те, що таке журналістика як професія, показати конкретні прийоми роботи на конкретних прикладах з різних видів ЗМІ, навчити орієнтуватися в сучасному інформаційному просторі та допомогти учням визначитися у виборі: чи є журналістика тією областю діяльності, якою вони хотіли б займатися надалі.

З жанром новини доводиться щодня стикатися кожному споживачеві засобів масової інформації, саме цей жанр, в першу чергу, формує громадську думку з того чи іншого питання.

Матеріал адаптований з урахуванням інтересів, освітніх потреб та вікових особливостей школярів.

Учні, які пройшли навчання за даною програмою, здатні розуміти структуру інформаційного повідомлення, адекватно сприймати інформацію зі сторінок друкованих ЗМІ та телебачення. У разі потреби перевіряти інформацію, користуючись перевіреними джерелами; розрізняти якісну і неякісну інформацію; створити відеосюжет, написати невеликий текст інформаційного характеру в залежності від вимог до новини, придумати до нього заголовок і підзаголовок; визначити, чим для них є журналістика: тільки джерелом необхідної для життя в соціумі інформації або можливою майбутньою професією.

Способи демонстрації результатів даного курсу припускають, що всі творчі роботи, підготовлені учнями в рамках вивчення певних тем і модулів, побачать свого глядача. Конкретна форма пред'явлення результату може бути будь-яка, в залежності від бажання учнів і педагога, можливостей навчального закладу: публікація на сайті школи, у соціальних мережах, відеосюжет для шкільного телебачення або просто відеосюжет, розміщений на відеохостингу Youtube.

За результатами кожного модуля передбачена творча робота. В якості підсумкової роботи за результатами проходження курсу передбачається колективний проект, який можливий у формі: випуск шкільного видання, передача для шкільного телебачення або радіо, рубрика на сторінці шкільного сайту з опублікованими авторськими роботами учнів, група в соціальних мережах (наприклад, Вконтакті) з публікаціями школярів. Крім того, курс передбачає публічну презентацію даного проекту, розраховану на аудиторію: школярі, педагоги, батьки.